Taustoja

Akateeminen yrittäjäkoulu ja sen verkkosivut avattiin vuoden 2000 alussa. Lähtökohtana oli uuden yleishyödyllisen ja maksuttoman palvelun luominen yrittäjyydestä kiinnostuneille henkilöille. Tätä toimintaa Yos! Yrittäjyyden Osaamiskeskuksen Tuki ry jatkoi yli 16 vuotta.

Kun yhdistyksen jäsenet päättivät kahdessa perättäisessä kokouksessa toukokuussa toiminnan purkamisesta vuoden 2016 lopussa, julkaistiin viimeinen Yrittäjäkoulun tilastokatsaus 24.6. (ks. kohdasta Yrittäjäkoulun tilastoja) ja sivut suljettiin uudistamista varten.

Yos! Yrittäjyyden Osaamiskeskuksen Tuki ry:n toiminnan purkautuessa hallitus päätti elokuun 25. päivän kokouksessa myydä Akateemisen yrittäjäkoulun ja sen verkkosivuilla julkaistut aineistot kaikkine oikeuksineen YTP Yritystutkimuspalvelu Oy:lle.

Tehdyssä kaupassa vastuu toiminnan kehittämisestä siirtyi ostajalle. Kauppaan liittyy sopimus siitä, että uusi omistaja ja hallinnoija ylläpitää edelleen verkkosivuilla yhdistyksen toiminnan historiaa kuvaavaa aineistoa ja vaalii näin parhaimpia yrittäjävalmennuksen ja – tutkimuksen perinteitä.

Kaupan myötä Akateemisen yrittäjäkoulun palvelutarjonta muuttui maksulliseksi ja se on jatkossa osa ostajayrityksen liiketoimintaa.

YTP Yritystutkimuspalvelu Oy

Perustettu 1979 Vaasassa,
nykyinen kotipaikka Mikkeli
Kaupparekisteri Nro 272 371
ALV –rekisterissä 1.3.1995 alkaen

Osoitteet ja yhteyshenkilöt

Postiosoite: Keloniementie 5, 50800 Mikkeli
Sähköposti: info(at)ytp.fi

Yrittäjä, KTT Antero Koskinen
Yrittäjä, KTT Marketta Koskinen

Hallitusten puheenjohtajat Erkki Lappi (oik.) ja Antero Koskinen vahvistivat kaupan syntyneen.
Kaupan todistivat toimitusjohtajat Mirja Haavikko (oik.) ja Marketta Koskinen.

Sulje